۱۰ واحد منزل مسکونی رایگان به مدت ۳ ماه در اختیار خانواده‌های سیل زده سپاه ۶۹ مشهد پیشرفت برقی‌سازی خط راه‌آهن مشهد-تهران صفر است | ۱۰۰ واگن مسافربری نو وارد شبکه حمل‌ونقل ریلی می‌شود نرخ میوه در بازار امروز مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول رئیس دایره بیمه کشاورزی خراسان‌رضوی: پرداخت غرامت به کشاورزان استان به‌سرعت انجام می‌شود بورس ۶۲ هزار واحد ریخت! | ۹۴ درصد نماد‌ها منفی شدند (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) مبلغ اجاره آپارتمان در منطقه راهنمایی مشهد سر به فلک کشید (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین وضعیت فعالیت بازار طلای مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) | حباب در سکه همچنان وجود دارد سکه به کمتر از ۴۰ میلیون تومان سقوط کرد | حباب سکه کاهشی شد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | ریزش بی‌ارزش (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (یکشنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) خبر جدید وزیر راه درباره نهضت ملی مسکن امشب یارانه واریز می‌شود (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) رکوردشکنی سود بدون ریسک اوراق اسناد خزانه اسلامی + نمودار دلیل کاهش پی‌درپی نرخ دلار چیست؟ (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) سنگ اندازی سامانه‌های متعدد دولت الکترونیک پیش پای کسب وکار‌ها  دلیل کاهش شدید قیمت نات کوین چیست؟ حقوق اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ بازنشستگان کشوری واریز شد نحوه انتقال نات‌کوین از ربات تلگرام به کیف‌ پول و فروش آن + روش استیک‌کردن یا سرمایه‌گذاری کشف و توقیف ۲۱ تن پای مرغ غیربهداشتی در مشهد | در خرید گوشت چرخ‌کرده دقت کنید  در خواست اتاق اصناف مشهد از واحد‌های صنفی برای کمک به سیل‌زدگان استان ایران خودرو محصولات هایما را گران کرد+ جدول (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلار در آستانه ورود به کانال ۵۶ هزار تومان (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) توزیع ۲۲ هزار تن انواع کود‌های یارانه‌ای بین کشاورزان خراسان رضوی طی سال جاری آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در خراسان‌رضوی | افزایش ۱۷ درصدی قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان سودای صعود در روز‌های رکود بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

پرداخت وام ۵۵۰ میلیون تومانی در حوزه ساخت مسکن | واگذاری سهیمه ۵۰ هزار واحد مسکونی مشهدی‌ها

  • کد خبر: ۱۷۷۷۶۱
  • ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۴
پرداخت وام ۵۵۰ میلیون تومانی در حوزه ساخت مسکن | واگذاری سهیمه ۵۰ هزار واحد مسکونی مشهدی‌ها
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: انتظار ما ایجاد انگیزه برای ساخت مسکن است که وام ۵۵۰ میلیون تومانی در شبکه بانکی پرداخت خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، جواد خدایی درخصوص نهضت ملی مسکن اظهار داشت:  نهضت ملی مسکن یک طرح بزرگ و فراگیر است. یک نیاز مبرم و غیرقابل انکار است. سالهاست مسئله مسکن مورد توجه دولت‌ها بودت و راهکار‌هایی نیز در این زمینه دیده شده است.  

وی گفت: وزارت راه و شهرسازی برنامه جهش ملی مسکن را به استان‌ها ابلاغ کرد. نهضت ملی مسکن در بخش‌های مختلفی در حال اجرا است.  

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: استان خراسان رضوی به عنوان یک بزرگ ۳۹۱ هزار واحد مسکونی پیش بینی شده است. ثبت نام‌ها نیز شروع و ۱۲۰ هزار نفر واجد شرایط نهایی دیده شده اند.  

خدایی تصریح کرد: مسکن حمایتی یعنی گروهی که دولت زمین ۹۹ ساله و تسهیلات و‌خدمات لازم را ارائه می‌دهد. مسکن روستایی بخش دوم است که در حال انجام است. بخش سوم ساخت مسکن در محلات و بافت فرسوده و ناکارآمد است. در مشهد و استان حجم زیادی بافت فرسوده داریم. همچنین گروه چهارم مسکن گروه خودمالکین است که زمین دارند، اما توان ساخت ندارند که به آن‌ها تسهیلاتی ارائه می‌شود.  

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: آنچه در حال انجام است محصول خدمت رسانی بخش‌های مختلف و ادارت مختلف‌است. کار سختی است، اما وقتی آثار آن را میبینیم امید بخش است. ۴۰ میلیون متر مربع زمین در سطح استان تامین کرده‌ایم، ۱۵ برابر مسکن مهر الحاق زمین به شهر‌ها داشته ایم.  

وی ادامه داد: تا این لحظه ۹۵ هزار پروانه ساختمانی داشته ایم و ۴۷ هزار واحد در مرحله ساخت است. از این ۱۸۰ هزار واحد ۱۶۰ هزار واحد مربوط به مسکن حمایتی است و ۲۰ هزار واحد نیز در بخش روستایی واگذار شده است. ۸۰ درصد برنامه راه و شهرسازی در واگذاری زمین به مردم را محقق کرده‌ایم. در بخش واگذاری زمین به مردم جزو ۳ استان اول کشور هستیم و در حوزه واگذاری زمین روستایی تنها استان هستیم. در حوزه بازآفرینی شهری رتبه دوم کشور و در حوزه تسهیلات روستایی رتبه اول هستیم. در حوزه خودمالکین جزو رتبه‌های میانی هستیم که نیاز به تلاش بیشتر در این زمینه است.  

خدایی گفت: نیشابور جزو اولویت‌های ما در استان است. زمین خوبی نیز انتخاب شد و‌امیدواریم طی هفته‌های آینده مشکل زمین حل شود. همچنین یک سایت ۳۶ هکتاری در قالب ۴ هزار واحد در سال ساخت است؛ لذا طی دو ماه آینده شهرنیشابور زمین‌ها واگذار خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی افزود: در حوزه معلولان نیز سهمیه‌های ویژه‌ای دیده شده است. در چند شهر زمین بزرگتر دیده شده تا امکان راه‌اندازی اشتغال خانگی داشته باشد.  

وی ادامه داد: در حوزه تسهیلات بانکی دغدغه مهمی داریم. وام ۲۰۰ میلیون تومان ارزان قیمت است و میدانیم که کفاف ساخت مسکن را نمی‌دهد؛ لذا پیشنهاد میکنیم نسبت به دریافت این تسهیلات اقدام کنند.  

خدایی در ادامه خاطرنشان کرد: در چند شهر به دلیل ویژگی‌های اقلیمی و بزرگ‌مالکان چالش‌هایی داشته‌ایم. جلساتی در این زمینه برگزار شده و مشکل شهرستان نقاب هم حل شده است و مردم می‌توانند ثبت نام خود را انجام دهند.  

وی در خصوص مسکن مهر گفت: ۹۵ درصد مسکن مهر محقق شده است. از ابتدای دولت نیز در حال تکمیل و واگذاری است و ۵-۶ هزار واحد دیگر نیز تا چندماه آینده واگذار خواهد شد.  

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: سهیمه ۵۰ هزار واحد برای مردم مشهد در شهر گلبهار است که تا کنون ۳۰ هزار واحد واگذار شده است.  
تسهیلاتی که واگذار خواهد شد در قالب تسهیلات کلانشهر است.  

خدایی در باره سهم شهرستان‌ها نیز گفت: شهرستان‌های بزرگتر مثل مشهد در اولویت واگذاری است. سهم مشهد عمدتا در شهر‌های جدید است. شهرستان‌های دیگر مثل تربت حیدریه و کاشمر و نیشابور زمین یا تامین یا در حال واگذاری است. حتی شهری را داریم که یک متقاضی دارد و زمین نیز به این فرد در حال واگذاری است.  

وی افزود: مشارکت خود مردم در ساخت و پیگیری خودشان اهمیت دارد.  

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی افزود: درگز از شهرستان‌های پر فراز و‌نشیب بود که بالاخره زمین آن مشخص شده است و مشکل خاصی در این شهرستان نیز وجود ندارد و تاکید میکنیم این شهر فعال‌تر شود.  

وی درباره عدم همکاری برخی بانک‌ها در این زمینه گفت: آنچه انتظار ما از همه دستگاه‌ها از جمله شبکه بانکی است، ایجاد انگیزه برای ساخت مسکن مخصوصا دریافت تسهیلات است. گلایه‌های خودمان را اعلام کردیم و خوشبختانه اصلاح رویه صورت گرفت.  

به گفته وی، در مسکن روستایی‌مشکلی نداریم و در بخش شهری به همه بانک‌ها ابلاغ شده و وام ۵۵۰ میلیون تومانی نیز پرداخت خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->